Спечелването на доверието на клиентите е една от най-важните
цели на всеки успешен бизнес, която изисква последователно и отговорно
изпълнение на редица бизнес процеси. Доказано е, че най-значима роля от тези
процеси има личният контакт на служителите Ви с настоящите и потенциалните Ви
клиенти и затова правилното поведение на търговския и маркетинговия Ви персонал e
от първостепенна важност
за формирането на доверие. Препоръчително е служителите Ви да следват следните
техники за успех при комуникация с клиентите:
Позитивна невербална
комуникация
Външният вид и невербалната комуникация на служителите Ви са
фактори, които правят силно впечатление още при първия контакт на потенциалните
Ви клиенти с бизнеса Ви. Погрижете се първото впечатление на клиентите Ви да е
добро, като те се срещат със специалисти със спретнат външен вид и позитивна
невербална комуникация като искреност и заинтересованост в погледа, усмивка и
топло ръкостискане.
Изслушване
Клиентите Ви очакват да получат адекватно предложение,
отговарящо напълно на потребностите им. За да останат удовлетворени, е
необходимо на бъдат добре разбрани от служителите Ви. Важно е служителите Ви да
изслушат внимателно всеки един клиент и да вникнат в неговата конкретна
ситуация. Реакции по време на разговора като
кимане, водене на бележки, задаване на въпроси и трансформиране на изразите на
клиента с цел да се провери дали той е разбран правилно създават у клиента
усещане, че му е отделено специално внимание и така стимулират формирането на неговото
положително отношение към компанията Ви.
Идентифициране на
проблемите
Предварителното проучване на потребностите на целевите Ви
групи и внимателното изслушване на клиентите дават възможност на служителите Ви
прецизно да идентифицират проблемите им и да предложат най-подходящите решения.
Насърчавайте служителите си да подхождат професионално, като препоръчват тези продукти и
услуги, от които клиентите Ви ще бъдат най-удовлетворени, а не онези, от които
бихте генерирали най-големи печалби. Изграждането на доверие в дългосрочен план
е по-ценно от краткосрочните печалби.
Създаване на увереност
Целта на Вашите служители е да създадат увереност у клиентите
Ви, че предложените продукти и услуги са най-доброто решение за тях. Един от
най-сигурните фактори за изграждане на доверие е клиентите Ви да възприемат
Вашите служители като експерти в областта, в която работят. Ето защо е важно презентирайки
продуктите и услугите Ви, служителите Ви да убедят клиентите Ви в своята
компетентност.
Надминаване на
очакванията
Най-висока степен на удовлетвореност на клиентите се постига,
когато надминете очакванията им. Спазването на обещанията и обещаване на
по-малко преимущества, отколкото е възможно реално да получат от даден продукт
или услуга са основни механизми за постигане на доверие и за заздравяване на
взаимоотношенията с клиентите Ви. Нека служителите Ви са по-скромни в
обещанията, за да останат клиентите Ви очаровани от крайния резултат.
Няма коментари:
Публикуване на коментар