С нарастването на конкуренцията и спадането на потреблението
в повечето браншове все по-често се
залага на креативността като фактор, гарантиращ разграничаване от конкуренцията
и успех на бизнеса Ви.
Необходимо е, обаче, да се подчертае, че и най-впечатляващото
послание и най-оригиналната кампания е възможно да се окажат пропилени усилия и ресурси, ако те
не са подчинени на добре планирана стратегия. Успешната креативна стратегия
включва следните компоненти:
Цели
Целите определят какво се очаква да се постигне от
приложението на креативната стратегия. Препоръчително е прецизно да се очертаят
дългосрочни и краткосрочни цели, като е желателно те да бъдат ясни, конкретни,
постижими, съобразени с визията и мисията на бизнеса Ви.
Целева аудитория
Следващият важен показател за успеха на креативната Ви
стратегия е определянето на целева аудитория. Колкото по-конкретни сте в
дефинирането на таргет групите си по отношение на признаци като демография и
социо-културни особености, толкова по-големи са шансовете за успех на Вашата
креативна стратегия.
Позициониране на бранда
Най-важният компонент на креативната Ви стратегия е
правилното позициониране на продуктите Ви на пазара. Основна
стъпка в тази връзка е
точно определяне на конкурентните предимства на продукти и услугите Ви – всички
характеристики, отличаващи ги от конкуренцията. Разбира се, определящо за позиционирането е
и съотношението цена-качество.
Послания
Безспорно всеки бизнес се стреми да
разпространява атрактивни
и запомнящи се послания, с които да впечатлява целевите си групи, но
ефективността на посланията зависи от това доколко те са съобразени с
останалите компоненти от креативната Ви стратегия. Успешните послания са ясни, разбираеми и най-вече подходящи
за постигането на целите, заложени в креативната Ви стратегия.
Комуникационни канали
За да достигнат креативните Ви послания до целевите групи, е
необходимо да бъдат разпространени по правилните комуникационни канали. Изборът
между традиционни и онлайн медии и тяхното съчетаване изцяло зависи от
присъствието на медиите в ежедневието на целевите Ви групи, както и от целите на
креативната Ви стратегия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар